2008. december 3., szerda

Saint-Honore torta

Hétvégén névnapot ünnepeltünk. Úgy egyébként nem szokásom névnapra tortát sütni, de mostanában annyira belejöttem a sütögetésbe, hogy nem hagyhattam ki. Meg különben is, már nagyon régen kinéztem magamnak ezt a tortát, csak a megfelelő alkalmat vártam, hogy elkészíthessem. Első nekifutásra az alja nem jött össze, mert a recept szerint koncentrikus köröket kell a tortaforma aljába nyomni, de nekem sütés után sem értek össze, pedig elég közel voltak. De volt elég tésztaalap, így másodszorra is nekifutottam, de akkor már nem köröztem, hanem belesimítottam a maradék tésztát a tortaforma aljába. Szerintem így is tökéletes lett, és nagyon finom. A tészta egy részét úgyis össze kell törni a díszítéshez, így a nem összeérő köröknek is megvolt a helye.

Hozzávalók: 
Az égetett tésztához:
25 dkg liszt
10 dkg vaj
6 tojás
2,5 dl víz
½ kk. sütőpor


A krémhez:
10 dkg cukor
15 g zselatin
4 tojássárgája
1 zacskó vaníliás pudingpor
4 dl tej
1 vaníliarúd
4 dl tejszín
1 zacskó habfixáló

A 2,5 dl vizet feltettem melegíteni, megolvasztottam benne a vajat, majd lassan belekevertem a sütőporral, sóval elkevert lisztet, és addig főztem, míg a tészta el nem vált az edény falától. Ekkor levettem a tűzhelyről, kicsit hűlni hagytam, majd egyenként belekevertem a 6 tojást. A tészta kb. 1/3-át egy kerek sütőpapírral bélelt tortaformába simítottam, a maradékot nyomóformába kanalaztam és apró fánkocskákat nyomtam belőle. Az egészet 220 fokra előmelegített sütőben 18 perc alatt megsütöttem.
A krémhez a zselatint 1 dl vízben felolvasztottam, majd hűlni hagytam. A vaníliarúdból kikapartam a közepét, majd 3 dl tejjel és 5 dkg cukorral felforraltam. A tojássárgákat simára kevertem a pudingporral és a maradék 1 dl tejjel, majd hozzáadtam a vaníliás tejet, és gőz fölött besűrítettem. Amint besűrűsödött elkevertem benne a zselatint. A tejszínt a habfixálóval és a maradék cukorral kemény habbá vertem, majd óvatosan belekevertem a kihűlt vaníliás krémbe. 
A tortaforma oldalát újrabéleltem sütőpapírral, belefektettem a tésztalapot, majd tetejére simítottam a krémet. 12 órára hűtőbe helyeztem.
A díszítéshez kiválogattam a 17 legszebb fánkot, a többit pedig apróra tördeltem és az oldalát a fánktörmelékkel díszítettem. A kiválogatott fánkokat karamellbe mártottam, és a torta tetejére kerültek. A torta tetejét ezen kívül csokidarával szórtam be.

Ötletadó: Lajos Mari – Hemző Károly: 66 torta


2 megjegyzés:

Lilahangya írta...

Jaj, de jó! Ezt a tortát tervezem karácsonykor kislányunk szülinapjára. Nem lett túl tömény? Ugye nem nehéz megcsinálni?

ManóAnyó írta...

Egyáltalán nem volt tömény, nagyon finom, könnyű torta. Én az eredeti recepthez képest feleannyi cukrot használtan csak, és a tojásfehérje hab helyett pedig tejszínt, mert a nyers tojásfehérjével nem vagyok kibékülve.