2008. december 8., hétfő

VKF XXI - Őfelsége Núr konyhája 2

Néhány évvel ezelőtt, amikor elolvastam Őfelsége Núr, Jordánia királynéja - A nők tartják az égbolt felét című könyvet, nagyon szerettem volna eljutni Jordániába, de ez sajnos azóta sem valósult meg. Engem nagyon elragadott az a sok szép szó, ahogy Őfelsége Núr írt új hazájáról, és még most is úgy gondolom az olvasottak alapján, hogy nekem Petrat látni kell.

Őfelsége Núr leírása alapján, nagyon ritkán jutott idejük férjével, Husszein királlyal közösen nyugodtan üldögélni, kávézgatni, teázgatni, elfogyasztani mellé néhány aprósüteményt, pedig ez az arab világban nagy hagyomány. Ezért választottam második receptemnek egy hagyományosan arab aprósüteményt.

Arab kukoricás sütemény

Hozzávalók
20 dkg liszt
30 dkg kukoricaliszt
10 dkg barna cukor
15 dkg vaj
10 dkg aranymazsola
0,5 dl tej
4 ek fenyőmag
1 citrom reszelt héja


A mazsolát vodkába áztatom.
A két lisztet összekeverem a cukorral, egy csipet sóval, és a citrom reszelt héjával. A vajat megolvasztom, majd hozzákeverem a liszthez, ezután hozzáadom a tejet is. Ha nem áll össze a tészta további tejet öntök hozzá, míg kemény tésztát nem kapok. Belegyúrom a tésztába a lecsöpögtetett mazsolát és a fenyőmagot.
A masszából diónyi gömböket formázok, majd kicsit meglapítva sütőpapírral bélelt tepsire helyezem. 200 fokra előmelegített sütőben 15 percig sütöm.

Ötletadó: Világkonyha – Öt földrész hatszáz receptje


Nincsenek megjegyzések: