2008. december 17., szerda

Sajtkészítés otthon

Stahl Judit – Végre otthon című szakácskönyvében találtam rá erre a receptre, és amint megláttam tudtam, hogy ezt nekem egyszer el kell készíteni. Nagyon egyszerű az elkészítési módja ez alapján a házi sajtnak, és a végeredményben sem csalódtam. Bár az az igazság, hogy nem volt kellő türelmem kivárni, hogy a sajt megkeményedjen, így elég lágy masszát kaptam, de lehet, hogy így még sokkal finomabb, krémesebb sajthoz jutottam, mintha kivártam volna a megfelelő időket. Legközelebb azért kipróbálom, milyen ha kicsit tovább „érlelem”. A snidlinges, fokhagymás fűszerezés nekem nagyon bejött, de biztos kipróbálom majd más módon fűszerezve is.

Hozzávalók:
1 l joghurt
2 gerezd fokhagyma
1 csokor snidling

frissen őrölt bors

A joghurtot egy szűrő segítségével beleöntöttem egy textilpelenkába (a pelenkát a szűrőbe helyeztem). A szűrőt eltávolítva a pelenkát egy fakanálra kötöztem és egy kancsóba lógatva a hűtőbe tettem. 
24 óra múlva kivettem és a már kicsöpögött joghurtba belekevertem a fűszereket. Egy száraz textilpelenkába helyeztem vissza a krémet, majd újabb 48 órára a hűtőbe helyeztem, hogy tovább csöpögjön.  




Nincsenek megjegyzések: