2008. december 30., kedd

Duplán sajtos rúd

Biztos minden családban vannak olyan receptek, amik egy papírlapra vannak felírva elrejtve egy szakácskönyvben (esetleg füzetkébe), de senki nem tudja pontosan honnan származik. Ez a recept is ilyen, amiknek az eredete nem meghatározható. Férjem édesanyja készíti évek óta, én tőle kértem el a receptet, ő egy szomszédjától kapta jópár évvel ezelőtt. Egy biztos, érdemes továbbadni. Ja, és egy adag sosem elég...

Hozzávalók:
50 dkg liszt
40 dkg margarin
25 dkg reszelt sajt
1 evőkanál rum
1 evőkanál só
2 tojás 
4 dkg élesztő

10 dkg reszelt sajt a tetejére

A tojásokat szétválasztom. A fenti alapanyagokat a tojások sárgájával jól összedolgoztam, majd 2 órát pihentettem a tésztát. 
A megmaradt tojásfehérjéket a kinyújtás után a tészta bekenésére használtam. A tojássárgájával bekent tésztára reszelt sajtot szórtam, de tetszés szerint köménymaggal, szezámmaggal is beszórható.
180 fokra előmelegített sütőben 10 percet sütöttem.


Nincsenek megjegyzések: