2009. január 4., vasárnap

Narancskrémes mézes

Ahhoz képest, hogy a karácsony - szilveszter időszakban egyáltalán nem étkeztünk itthon, sőt szilveszterkor családilag - barátilag el is utaztunk, elég sok fényképem gyűlt össze az elkészült finomságokról. Lassan remélem sikerül majd feltenni őket. Az alábbi mézesről sikerült kideríteni, hogy igaz a receptben szereplő megjegyzés, hogy minél tovább áll, annál finomabb. Kivételesen nem fogyott el a sütés napján, 8 napig biztosan bírta, de csak azért, mert mindig tele hassal érkeztünk haza, és már senkinek nem volt étvágya édeset enni.

Hozzávalók:
A tésztához:

60 dkg liszt
12 dkg méz
10 dkg margarin
½ dl tej
2 tojás
10 dkg cukor
½ citrom leve
½ csomag sütőpor
1 csomag vaníliás cukor
csipet fahéj


A krémhez:
1 csomag vaníliás pudingpor
3 dl tej
15 dkg porcukor
2 csomag vaníliás cukor
1 narancs reszelt héja
½ citrom leve
½ dl rum

A mázhoz:
20 dkg narancslekvár
15 dkg étcsokoládé
3 evőkanál tejszín

A mézet a margarinnal és a tejjel felmelegítettem, amíg a margarin elolvadt. A tojásokat a cukorral és a citromlével kikevertem, majd a mézes tejhez adtam. 
A sütőporos lisztet összekevertem a vaníliás cukorral, a fahéjjal és a sóval. Fakanállal alaposan belekevertem a mézes masszába. Fél órára a hűtőbe tettem kicsit megdermedni.
A tésztát 4 egyenlő részre osztottam és egyenként átgyúrtam, majd szilikonlapon kinyújtottam. 180 fokra előmelegített sütőben 6 perc alatt egyesével készre sütöttem. 
A krémhez a pudingporból, porcukorból és a tejből sűrű krémet főztem, majd 1 evőkanál porcukrot a tetejére szitáltam és hagytam kihűlni (így nem bőrösödött meg). A kihűlt pudinghoz hozzákevertem a vaníliás cukrot, a narancshéjat, a citromlét és a rumot.
Az első lapot megkentem a puding felével, a második lapot narancslekvárral, a harmadikat szintén pudinggal, a negyediket pedig lekvárral. 1 éjszakára pihentettem.
Másnap reggel a csokoládét megolvasztottam, belekevertem a tejszínt, és az egészet rásimítottam a sütemény tetejére.

Ötletadó: Lajos Mari - Hemző Károly: 66 karácsonyi édesség


Nincsenek megjegyzések: