2009. január 13., kedd

Zöldcitromos marinált pulyka

A Magyar Turizmus ZRt. Dél-Dunántúli Marketing Igazgatósága és a Pécsi Borozó Déli tél, mandulával pályázatára készítettem az alábbi zöldcitromos marinált pulykát. Ez amolyan ráadás a mandulatorta mellé, ha már meghosszabbították a határidőt :)

Hozzávalók:
8 kisebb szelet pulykamell
3 zöldcitrom leve és reszelt héja
1 csipet sáfrány
5 dkg vaj
1 evőkanál olívaolaj
5 dkg szeletelt mandula
2 evőkanál narancsvirágméz
1 kávéskanál frissen aprított kakukkfű
2 evőkanál frissen aprított menta
só, őrölt bors

A zöldcitrom levéből, reszelt héjából, az olívaolajból és a sáfrányból páclevet készítettem, amiben egy napig pácoltam a pulykamell szeleteket. 
A vaj felét megolvasztottam egy serpenyőben, és a forró vajon aranybarnára sütöttem a húst, majd kiszedtem. A serpenyőbe szórtam a mandulát, és kicsit megpirítottam, majd ezt is kiszedtem, lecsepegtettem. 
A mézet a pácléhez kevertem. A húst egy tűzálló tálba helyeztem, rászórtam a mandulát, kakukkfüvet, a mentát, sóztam, borsoztam. A páclével felöntöttem és a maradék vajat felszeletelve ráhelyeztem. 180 fokra előmelegített sütőben, fóliával letakarva 30 percet sütöttem, majd a fóliát levéve még 3 percet pirítottam.


Nincsenek megjegyzések: