2009. január 25., vasárnap

VKF XXII - Csülök pékné módra

Ritkán készítek egytálételt, ezért tetszett a 22. VKF témája. Pedig milyen igaz, hogy az egytálétel pont nekünk, kisgyerekes anyukáknak való, mert gyorsan összerakható, és vacsora előtt mehet a sütőbe. Amikor elkezdtem gondolkodni, hogy mit is készítsek, mindenképpen valami könnyű kis zöldséges dologra gondoltam. De valahogy sehogy nem tudtam megállapodni, míg el nem kezdtem lapozgatni a szakácskönyveket. Amikor megpillantottam a csülök pékné módra fényképét, nem is keresgéltem tovább. El is ugrottam, hogy megvegyem a hozzávalókat, de nem volt csülök, így másnapra rendeltem. Mikor mondtam a férjemnek, hogy holnapra rendeltem 3 csülköt nagyon meglepődött, mert az ilyen kaják az ő kívánságára szoktak csak készülni, nekem nem szokott eszembe jutni ilyen jó tartalmas kis ebéd. Az elkészítésben is sokat segített, mondhatnám azt is, hogy a férjem készítette.

Hozzávalók:
3 db sertéscsülök, amiből az egyik füstölt
8 db közepes hagyma
8 gerezd fokhagyma
1 kg krumpli
4 evőkanál olaj
1.5 dl száraz fehérbor
2 babérlevél
só, bors

A csülkökről a húst gondosan levágtam, majd megtisztítottam az esetleges oda nem illő dolgoktól. A hagymát, fokhagymát, krumplit meghámoztam. A nagyobb krumpliszemeket és a hagymákat félbevágtam. A húst sóztam, borsoztam és belehelyeztem egy nagyobb tepsibe, ami jelen esetben egy kacsasütő tepsi volt. A hús mellé pakoltam jól elosztva a hagymát, fokhagymát, a krumplit és a babérleveleket. Az olajjal megöntöztem az egészet, majd beleöntöttem a bort és még 1 dl vizet. 180 fokra előmelegített sütőben lefedve 1 órát sütöttem. 1 óra elteltével, mikor a hozzávalók már szépen megpuhultak a tepsi fedelét levettem, átforgattam az egészet és időnként megöntözve a pecsenyelével további 30 percet sütöttem.


Ötletadó: Lajos Mari - Hemző Károly: 66 húsétel

Nincsenek megjegyzések: