2009. január 26., hétfő

Farsangi fánk

Ezt a receptet tavaly fánkszezonban találtam a mindmegette.hu-n. Elsőre nem igazán tetszett, de azért döntöttem mégis a kipróbálás mellett, mert nem kellett kelesztgetni a tésztát, gyorsan elkészíthetőnek tűnt. Utólag nagyon örültem, hogy sikerült rábeszélnem magam a kipróbálásra, mert nagyon finom könnyű fánkot kaptam, és még másnapra sem veszített a puhaságából. Azóta maradtam ennél a fánkreceptnél, de idén még tervezem, hogy egy élesztőset is kipróbálok.


Hozzávalók: 
5 dkg puha vaj
3 tojás
15 dkg cukor
2 dl tej
1 csomag vaníliás cukor
70 dkg liszt
1 csomag sütőpor
olaj a sütéshez

A vajat, a tojásokat és a cukrot jól kikevertem, majd hozzáadtam a tejet. A lisztet és a sütőport összekevertem, majd lassan beledolgoztam a tojásos masszába. Az így kapott tésztát kinyújtottam kb. 1,5 cm vastagra és egy kisebb pohárral (hogy soknak tűnjön) kiszaggattam a fánkokat. Forró olajban aranybarnára sütöttem mindkét oldalukat. 
Saját befőzésű szilvalekvárral tálaltam.


2 megjegyzés:

erős ildikó írta...

Gratulálok a szép fánkodhoz! Én a mindmegette.hu-ról a "fánk pillanatok alatt" elnevezésű receptet sütöttem már sokszor. Az is nagyon finom, csak figyelni kell, hogy belül is átsüljön, ezért nem is szoktam nagyra szaggatni. (De lehet, hogy ez már másnaposan nem olyan jó, nem tudom, mert mindig aznap elfogy. S persze az olajban sült tésztáknál ez így is van rendjén. Leszámítva a csörögét, ami - szerintem - többnaposan is finom, no de az nem is kelttészta.)

ManóAnyó írta...

Megnézetem a pillanatok alatt fánkot, és az még sokkal egyszerűbb, mint amit én próbáltam, valószínüleg ki fogom próbálni azt is. És, ha már nekiállok nem egy adagnyit készítek, majd beszámolok, milyen volt következő napon a maradék :)