2009. január 14., szerda

Kelkáposzta krémleves

Nagyon szeretem a krémleveseket és szerencsére Manócska is hasonlóképpen. Az elkészítésük pedig szerintem roppant egyszerű, sokkal hamarabb nekifogok egy krémlevesnek, mint mondjuk egy számomra nagyon macerásnak tűnő húslevesnek. Manócska mostanában egyre többször igényli, hogy önállóan kanalazza az ételt a szájába. Ennek persze nagyon örülök, csak ne kellene utána mindig nagytakarítani az ebédlőben :) 

Mára kelkáposztából készítettem a levest, és meglepő módon nem lett egyáltalán kelkáposztafőzelék íze.

Hozzávalók:
½ kelkáposzta
½ póréhagyma
2 közepes krumpli
1 evőkanál vaj
só, bors, majoránna

A kelkáposztát, a póréhagymát és a krumplit tisztítás után felaprítottam. A vajat megolvasztottam, majd rádobtam a póréhagymát és a kelkáposztát, rövid ideig pirítottam, majd következett a krumpli. Felöntöttem az egészet annyi vízzel, hogy jól ellepje a zöldségeket. Sóztam, borsoztam és egy kiskanál majoránnával ízesítettem.
Amikor megfőttek a zöldségek, turmixgépben pépesítettem.


Nincsenek megjegyzések: