2009. február 3., kedd

Farsangi fánk 2

Szombaton délután elindultunk, hogy mi is részt vegyünk a hógolyódobálási rekordkísérleten, a Városligetben. Manócska elég sokáig aludt délután, így későn indultunk, de a nagyobb gond az volt, hogy nem találtunk parkolóhelyet, így csak messziről láttuk a nagy dobálózást. Mikor odaértünk, akkor hangzott el, hogy mindenki legyen szíves elhagyni a pályát. De legalább sétáltunk egy jót a Várolsigetben. Hazafelé jövet Manócska apukája valami édesre vágyott (ami nála évente egyszer fordul elő), megbeszéltük, hogy ha hazaérünk sütök újra fánkot. Maradt megint a sütőporos változat, mert kelesztésre már nem volt idő, de most elővettem a fánksütő formákat és sütőben sült változatot készítettem.

 

Hozzávalók:
45 dkg liszt
2 tojás
15 dkg cukor
2 dl tej
10 dkg margarin
1 csomag sütőpor
1 csomag vaníliás cukor
csipet só

A tojásokat a cukorral fehéredésig kevertem, majd beleöntöttem a tejet, a vaníliás cukrot és puha margarint. A lisztet elkevertem a sütőporral és a sóval, majd a tojásos masszához adtam, és jól összedolgoztam.
A kész tésztát kiolajozott fánkformába kanalaztam. 220 fokra előmelegített sütőben 15 percet alatt aranybarnára sütöttem.
Fahéjas porcukorral megszórva lekvárral tálaltam.

Ötletadó: Príma Konyha 2008. február

Nincsenek megjegyzések: