2009. február 25., szerda

Palacsinta nap

Az angolszász országokban húshagyó kedd napján (ami idén a tegnapi napra esett) a palacsintát ünneplik. Én is palacsintát terveztem tegnap vacsorára, de későn értünk haza a nagyitól, ezért mára maradt a palacsintasütés. A mai vacsorára készülő rántott palacsintát majd holnap rakom fel, de hogy ma se maradjunk palacsinta nélkül, következzen egy már elég régóta várakozó recept.

Diós-csokis palacsinta

Hozzávalók:
Palacsintatészta:

2 db tojás
1,5 dl tej
15 dkg liszt
1 kiskanál cukor
szódavíz
2 evőkanál olaj


Diótöltelék:
10 dkg darált dió
2 dl tejszín
10 dkg cukor
1/2 citrom reszelt héja
1 evőkanál rum

Csokoládémártás:
1 csokoládés pudingpor
5 dl tej
3 evőkanál cukor

A tojásokat keverőtálba törtem, a hideg tejet hozzáöntöttem, sóztam, cukroztam, majd habverővel jól elkevertem. Állandó keverés közben hozzáadtam a lisztet. A palacsintatésztához annyi szódavizet adtam, hogy a megfelelő tésztasűrűséget elérjem (kb. 1 dl). A végén hozzákevertem 2 evőkanál olajat a tésztához. Az első palacsinta sütése előtt a palacsintasütőben kevés olajat melegítettem, majd egyenként kisütöttem a palacsintákat.
A diót a tejszínnel és cukorral kikevertem, majd hozzáadtam a reszelt citromhéjat. Mérsékelt tűzön, állandó keverés mellett addig főztem, amíg krémszerű nem lett.. A tűzről levéve, belekevertem a rumot. 
A csokoládés pudingot a leírtaknak megfelelően elkészítettem.
A palacsintákat megtöltöttem a diókrémmel, félbehajtottam, majd újra félbe. Leöntöttem a csokipudinggal, és tejszínhabbal díszítettem.



Nincsenek megjegyzések: