2009. február 18., szerda

Tejben sült karaj diómártással

Hétvégén készítettem ezt a sültet, de csak hétfőn sikerült az összes romot eltakarítani, amit okozott. De nem csak a piszkos edényekre gondolok, hanem a konyhámra. Történt ugyanis, hogy lustaságból nem vettem elő elsőre e turmixgépet, hanem gondoltam, hogy a botmixerhez való aprítóberendezéssel majd összeturmixolom a mártást. Hát lustaságomnak nem lett jó vége, mert az aprítógépes turmixolás eredméyne az lett, hogy a mártás fele a konyhapulton, falon, összes elől lévő fűszertartón, olajon edényen stb. végezte. És még a mártás is kevés lett... A turmixgépet pedig csak elő kellett venni, hogy legalább a maradék mártás krémes legyen.

Hozzávalók:
80 dkg sertéskaraj
6 dl tej
10 dkg dióbél
3 gerezd fokhagyma
1 babérlevél
1 evőkanál kakukkfű
2 dkg vaj
só, bors
olívaolaj

A karaj minden oldalát egy kevés olajon megpirítottam, majd sóztam és frissen őrölt borssal szórtam be. A húst egy sütőzacskóba raktam, mellédobáltam a fokhagymát és a babérlevelet, majd beleöntöttem a zacskóba a tejet. Jól lezártam és 200 fokra előmelegített sütőben 75 percet sütöttem. Amikor elkészült a vajat egy serpenyőben megolvasztottam, rádobtam a diót, enyhén megpirítottam, majd felöntöttem a sütőzacskóban maradt lével és a kakukkfűvel fűszereztem. A mártást turmixgépben pépesítettem.
Krumplipürével tálaltam.

Ötletadó: Fakanál - 2008 október

 

Nincsenek megjegyzések: