2009. február 9., hétfő

Kókusztorta

Karácsonyra készítettem kókuszlikört, és a likőrből megmaradt kókuszdarabok hasznosítására találtam ki ezt a tortát.

Hozzávalók:
A kókuszos laphoz:
25 dkg liszt
10 dkg cukor
3 tojás
15 dkg vaj
150 ml tej
10 dkg alkoholba áztatott kókusz
fél csomag sütőpor
csipet só

A krémhez:
12 dkg kókuszreszelék
4 dl kókusztej
2 tojás
1 csomag csokis pudingpor
10 dkg cukor
3 dl tejszín
1 dkg zselatin

A kókuszt aprítógépben összeaprítottam. A lisztet a sütőporral és a csipet sóval elkevertem. A vajat megolvasztottam. A tojásokat a cukorral, a vajjal és a tejjel habosra kevertem, majd hozzáadtam a sütőporos lisztet és a kókuszt, és az egészet jól összekevertem. Sütőpapírral kibéleltem egy tortaforma alját, és beleöntöttem a masszát. 160 fokos sütőben (előmelegítés nélkül), 45 percig sütöttem. A tortalapot hagytam hűlni.
A kókusztejet a tojásokkal, a pudingporral és a cukorral simára kevertem, majd alacsony hőfokon sűrű krémmé főztem. Amikor kicsit lehűlt belekevertem a kókuszreszeléket. A zselatint 4 evőkanál vízben elkevertem, majd nagyon lassan melegítve felolvasztottam. A tejszínt felvertem jó kemény habbá.
A tejszínhabot belekevertem a kókuszkrémbe, majd belecsorgattam a zselatint és óvatosan az egészet összekevertem.
Mire a krém elkészült, a tortalap pont kihűlt. A tortaforma szélét kibéleltem sütőpapírral és a kókuszos tésztára terítettem a krémet. A krém megdermedéséhez legalább 2-3 óra hűtés szükséges, de én este készítettem a tortát, és csak másnap vágtuk fel.  
A tetejét tortadara és kókuszreszelék keverékével szórtam be.

Ötletadó: Dr. Oetker – Rázott sütemények


Nincsenek megjegyzések: