2009. február 3., kedd

Sonkamousse

A decemberi Fakanálban figyeltem fel erre a sonkakrémre, bevallom a neve miatt :) Nemrég el is készítettem vacsorára. Az eredeti receptben robiola sajtot használtak, de nekem ilyet nem sikerült beszereznem (igazság szerint nem is fordítottam túl sok energiát rá). Reszelt ementálival is nagyon jó lett, bár biztosan nem ugyanazt a krémes állagot kaptam.

Hozzávalók:
30 dkg sonka
1 kivi
1 fej lilahagyma
0,3 dl Calvados
15 dkg ementáli sajt
1 evőkanál vaj
csipet só

A sonkát csíkokra vágtam, a sajtot lereszeltem. A vajat megolvasztottam, majd a karikákra vágott hagymát megfonnyasztottam rajta. A hagymára dobtam a sonkát, pár percig pirítottam, majd rádobtam a felszeletelt kivit és a Calvadost. További 5 percet pároltam. Amikor kicsit kihűlt, összeturmixoltam, és belekevertem a reszelt sajtot.


Nincsenek megjegyzések: