2009. február 26., csütörtök

Rántott palacsinta fehérbormártással

Ami késik, nem múlik: tegnap vacsorára sikerült elkészíteni a keddre tervezett palacsintát.

Hozzávalók:
Palacsintatészta:

2 db tojás
1,5 dl tej
15 dkg liszt
szódavíz
2 evőkanál olaj


Töltelék:
6 szelet füstölt sonka
6 vastag szelet trappista sajt
1 marék rukkola

Panír:
2 evőkanál liszt
2 tojás
4 evőkanál zsemlemorzsa
olaj a sütéshez

Fehérbormártás:
½ dl száraz fehérbor
6 evőkanál majonéz
2 evőkanál csípős mustár
só, bors

A tojásokat keverőtálba törtem, a hideg tejet hozzáöntöttem, sóztam, majd habverővel jól elkevertem. Állandó keverés közben hozzáadtam a lisztet. A palacsintatésztához annyi szódavizet adtam, hogy a megfelelő tésztasűrűséget elérjem (kb. 1 dl). A végén hozzákevertem 2 evőkanál olajat a tésztához. Az első palacsinta sütése előtt a palacsintasütőben kevés olajat melegítettem, majd egyenként kisütöttem a palacsintákat.
A palacsinták közepére ráhelyeztem 1-1 szelet sonkát, sajtot és néhány levél rukkolát. Két oldalt behajtottam, majd feltekertem a palacsintákat.
A szokásos módon paníroztam és kevés olajban kisütöttem.
Fehérbormártással tálaltam, ami a hozzávalók összekeverésével készült.


Nincsenek megjegyzések: