2009. május 4., hétfő

Árpagyöggyel rakott zöldbab

Ismét kipróbáltam egy új árpagyöngyös ételt ebédre. A zöldbab nem tartozik a kedvenceim közé, nagyon ritkán készítek zöldbabos ételt. De itt lapult a polcon már egy idehóje egy üveg zöldbab, amit nem én vettem :). Ma eljött volt az ideje, hogy elhasználjam.  Nagy meglepetésemre Manócska csak úgy falta, még repetát is kért belőle. Ezt a rakott ételt azoknak ajánlom, akik szeretik a savanykás ízeket, mert az árpagyöngy is meg a joghurt is ebbe az irányba vitte el az ízt.

 

Hozzávalók 2 személyre:
10 dkg árpagyöngy
1 üveg zöldbab konzerv
2 dl joghurt
10 dkg reszelt sajt
só, bors
kakukkfű

Az árpagyöngyöt jól átmostam, majd kétszeres mennyiségű vízben felraktam főni, enyhén megsózva a vizet. Mire a víz elfőtt az árpagyöngy is elkészült. Egy tűzálló tálba leraktam egy réteget a lecsepegtetett zöldbabból, következett az árpa, majd a zöldbab másik fele. A joghurtba belekevertem a kakukkfüvet, sót, borsot, majd ráöntöttem a zöldbabra. A tetejére szórtam a reszelt sajtot. Beraktam a sütőbe és 200 fokon 30 percet sütöttem (nem volt a sütő előmelegítve).


4 megjegyzés:

erős ildikó írta...

Mindig elfelejtkezem erről az árpagyöngyről, pedig olyan jó lehetőségek rejlenek benne. A zöldbab is nagy kedvenc, leginkább persze friss, roppanós babból, de arra még várni kell...

ManóAnyó írta...

Én csak most ismerkedem az árpagyönggyel, ez a második étel, amit kipróbáltam. Még egy adag maradt a csomagból, ahhoz is kéne valami finomságot kitalálni.

Dulmina írta...

Ez nagyon finom lett, még eltett zöldbabból is. De persze frissből lesz majd az igazi :)
Nálam nagy kedvenc az árpagyöngy, ha érdekelnek receptek, nézz szét nálam.

ManóAnyó írta...

Dulmina, örülök, hogy ízlett :) Körbenéztem a blogodban, és már ki is néztem, hogy mi lesz a következő árpagyöngyös ételem. De legyen meglepetés :)