2009. május 8., péntek

Epres-csokoládés-kókuszos pohárkrém

Az alábbi desszertnek az ihlete két helyről érkezett. Először Ízbolygónál láttam egy csodafinomnak ígérkező pohárkrémet, innen származik a kókuszos csoki ötlete. A tejszínhabos változatot pedig a Nők Lapja Konyha májusi számában láttam. Így lett a kettőből egy desszert. 

Hozzávalók 6 pohárhoz:
12 dkg 70 %-os csokoládé
30 dkg eper
6 dl tejszín
5 dkg cukor
3 evőkanál kókuszreszelék
4 evőkanál kókuszlikőr (saját készítés)

½ liter tejszínt kemény habbá vertem, menet közben hozzákeverve a cukrot. A csokoládét gőz fölött megolvasztottam, majd hozzákevertem a maradék 1 dl tejszínt és a kókuszreszeléket. Kicsit hagytam hűlni. A tejszínhabot két nem teljesen egyenlő részre osztottam (kb. 2:3 arányban). A kevesebb habhoz hozzákevertem a kókuszlikőrt. A nagyobb mennyiségű habot óvatosan hozzákevertem az olvasztott csokoládéhoz. Előkészítettem 6 poharat és a poharak aljára kanalaztam a csokikrémet. Ezután következett a felezett eprek elhelyezése, majd a kókuszlikőrös tejszínhab. A tetejét a maradék apróra vágott eperrel díszítettem. 


5 megjegyzés:

Chef Viki írta...

Hmmmmmmm...

Ezzel a recepttel én is szemeztem! Szerencsére még csak most indul az eperszezon :-)

erős ildikó írta...

Hát ezt igyekszem meg sem látni...:))

duende írta...

De guszta! Gyönyörűek, hű de megenném most! :))

ManóAnyó írta...

Elmúlt tavasszal volt itt a közelünkben egy szedd magad eper-lelő hely. Akkor nem tudtam elmenni, mert Manócska még nagyon pici volt, de most már alig várom, hogy mehessünk gyönyörű és csudafinom epreket szedni. Akkor majd jöhetnek sorba az epres finomságok :))

erős ildikó írta...

Errefelé is vannak ilyen szedd-magad helyek. Jó, hogy eszembe juttattad, ideje lesz rákészülni!