2009. május 7., csütörtök

Kuglóf formában sült fasírt

Nem tudom másoknál mi a fasírthelyzet, de nálunk nincs az a mennyiség, ami nem fogyna el estére. A fasírt a többi hússal ellentétben eteti magát, mi nem tudunk betelni vele. Egyben sült változatot nagyon ritkán sütök (pedig ez lenne az egyszerűbb), inkább a fasírtgolyócskákat választom. Paradicsommártás fasírtgolyócskával, hú az nagyon-nagyon finom. Bármikor jöhet :)
Most tanultam férjem anyukájától, hogy krumplinyomóval kell összedolgozni a hozzávalókat (főleg a zsemle+hús) és tényleg sokkal finomabb lett az állaga, mint amikor csak kézzel gyömöszöltem.



 

Hozzávalók:
1 kg darált sertéshús
2 tojás
2 száraz zsemle
1 közepes fej vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
1 evőkanál pirospaprika
só, bors

A darált húst beleraktam egy nagy keverőtálba. A zsemléket tejbe áztattam, majd néhány perc után, amikor már jól megszívták magukat, kinyomkodtam és beledobtam a hús mellé. A hagymát elektromos aprítóban finomra aprítottam és a préselt fokhagymával együtt ezt a húshoz adtam. A végén következett a pirospaprika, só és frissen őrölt bors. Krumplinyomóval az egészet jó alaposan összenyomkodtam, majd még egy kicsit kézzel is gyömöszöltem. A kapcsos tortaformám kuglóf betétjét használtam a sütéshez, ebbe töltöttem a masszát. 200 fokra előmelegített sütőben 1 órát sütöttem.
Medvehagymás krumplipürével és mexikói párolt zöldséggel tálaltam.




 

2 megjegyzés:

erős ildikó írta...

Szia!
Ahogy írtam a múltkor, a fasírt nálunk is nagyon kelendő...
Kuglóf formában még soha nem sütöttem, pedig milyen jó ötlet, akár az ünnepi asztalra is!

ManóAnyó írta...

Tényleg, kicsit feldíszítve ünnepi asztalra jól nézhet ki.