2009. május 6., szerda

Gesztenyés palacsinta

Már nagyon régen kitaláltam, hogy ezt a receptet össze kéne hozni, de valahogy mindig elmaradt. Eredetileg ezt terveztem a hétvégi gulyás mellé, de mivel szombaton nem volt jó idő, így a gulyás projekt egy napot csúszott, viszont a palacsintákat nem halogattam tovább, szombat délután elkészítettem. Azt hiszem mindenkinek ízlett, aki megkóstolta :)

Hozzávalók 16 darabhoz:
25 dkg gesztenyepüré (fagyasztott)
4 evőkanál liszt
2 tojás
2 dl tej
1 kiskanál sütőpor
1 evőkanál olaj


A gesztenyepürét kiolvasztottam és darabokra tördelve egy keverőtálba dobtam. Ráöntöttem a tejet és botmixerrel összeturmixoltam. A tojásokat szétválasztottam, a fehérjét egy csipet sóval felvertem. A sárgáját a gesztenyemasszához adtam, majd belekevertem a sütőporral elkevert lisztet is. Végül óvatosan hozzákevertem a tojáshabot is. A Hot Pan-t bemelegítettem 150 fokra, majd 1 evőkanál olajjal kikentem. Egy-egy evőkanálnyi gesztenyés palacsintatésztát kanalaztam a Hot Pan-be, kicsit ellapítottam, majd mindkét oldalukat aranybarnára sütöttem.
Csokoládépudingból főzött krémmel tálaltam.


3 megjegyzés:

erős ildikó írta...

Mindenütt csodás édességek fogadnak! Nem próbáltam még gesztenyével a palacsintát, pedig nagyon finom lehet, olyan ünnepi desszertnek gondolom.

Flat Cat írta...

Ez nagyon jól hangzik! Imádom az amerikai típusú palacsintákat, és a gesztenyét is! :) Nagyon jó ötlet a gesztenyepürét így felhasználni!

ManóAnyó írta...

Mostanában tényleg mindenfele jobbnál jobb édességekkel találkozom én is. Nekem sajnos minden jöhet, ami édesség :) De a gesztenyés dolgok nagy kedvenceim (a túrós mellett).