2009. május 14., csütörtök

Limoncello


Stahl Judittal kapcsolatban úgy vettem észre nagyon megoszlanak a vélemények. Még nálunk itthon is. Én nagyon szeretem a receptjeit, a könyveit (a tv-ben már annyira nem), de a férjemnek az a véleménye, hogy bármit főzhetek, csak ne Stahl legyen :)  

Az alábbi limoncello receptet is Stahl Judit - Végre otthon könyvében találtam. Egy kicsit változtattam a recepten, mert a cukor mennyisségét nagyon soknak találtam. Nekem a harmadával is bőven édes volt. Már többször készítettem, nagyon finom, főleg ha a mélyhűtőben tároljuk és fagyasztott pohárba töltjük. Nagyon itatja magát, ezért óvatosan vele...

 

Hozzávalók:
6 citrom
7 dl vodka
20 dkg cukor
5 dl víz

A citromokat alaposan megmostam, majd zöldséghámozóval lehámoztam a héjukat (a megmaradt citromokból finom limonádét készítettem). Egy csatos üvegbe helyeztem a citromhéjat és ráöntöttem a vodkát. Sötét, hűvös helyen 1 hétig áztattam a citromhéjat a vodkában. 
A cukorból és a vízből szirupot főztem, és amikor kihűlt összekevertem a leszűrt vodkával. Jól záródó üvegekbe töltöttem. 


6 megjegyzés:

Vali írta...

Szia! Karácsonyra én is csináltam ajándékba is. Amit magamnak csináltam azt is elkunyerálta a lányom. Stahllal kapcsolatban, szerintem vannak jó receptjei. Semleges vagyok vele szemben. Nem utálom, de nem is rajongok érte.

erős ildikó írta...

Ezt a receptet még nem próbáltam, de pont úgy vagyok Stahllal, mint Te. Vagyis a receptjeit szeretem, ki is próbálom, a műsorát nem szívesen nézem.
Szóval azt mondod, kevesebb cukorral...rendben!

ManóAnyó írta...

Vali: én is ajándékoztam belőle, mindenki örült neki.

Napmátka: a 20 dkg cukor már a harmad mennyiség, de még ez is csökkenthető.

duende írta...

Lehet hogy az egytelen likőr lesz, amit én is megkóstolok és megcsinálok? :))
Citrommániás vagyok. Menthetetlen eset. :))

trinity írta...

Akkor az ISparban veszek is biocitromot:)))))
Nagyon szeretem a Limoncellot-ha Stahl, ha nem Stahl:)

ManóAnyó írta...

Duende: tudom, hogy nem vagy likőrrajongó, de ez jégbe hűtve biztos ízlene.

Trinity: nekem nem sikerült hozzá biocitromot venni, de remélem az alkohol fertőtlenített :))