2009. május 3., vasárnap

Meggyes-szilvás tejespite

Ma első alkalommal készült bográcsétel az új tűzrakó helyen az udvaron. Gulyást készítettünk. Hát igen, azért a bográcsgulyás az mégiscsak bográcsgulyás...  Már önmagában is nagyon kiadós étel, jó sűrűre sikeredett, de azért készítettem gyorsan mellé valami desszertet is. Azért esett a tejespitére a választásom, mert: 1.) lassan itt a meggyszezon és nekem még van néhány üveg befőtt, amit el kéne használni. 2.) gyorsan össze lehet dobni, nincs vele gond. 3.) és nem utolsó sorban mert nagyon szeretjük. Egy adagnak nálunk nem is érdemes nekiállni, ezért a receptet is mindjárt két adagra számolva teszem fel.

Hozzávalók:
1 nagy üveg meggybefőtt
1 nagy üveg szilvabefőtt
6 tojás
14 dkg vaj
3 dl tej
2 dl tejszín
12 dkg liszt
15 dkg cukor
1 kiskanál fahéj
vaj a forma kikenéséhez

A vajat a mikroban megolvasztottam. A tészta hozzávalóit beleöntöttem egy nagy keverőtálba és habverővel összekevertem. Egy tűzálló tálat vajjal kikentem (én most két kisebb tűzálló tálat használtam, de általában egy nagyobban szoktam sütni). A tál aljára beleszórtam a lecsepegtetett befőttet. Ráöntöttem a tésztát és 175 fokra előmelegített sütőben 35 percet sütöttem.
 


 
Ötletadó: http://fozzunkolaszul.blogspot.com/2008/06/meggyes-manduls-villmlepny.html

3 megjegyzés:

Chef Viki írta...

Hmmmmmm, de jól néz ki! Még sosem sütöttem tejes pitét!

De ki fogom próbálni :-))

erős ildikó írta...

Én sem sütöttem még tejes pitét (legalábbis nem tudok róla). A gyümölcsös sütikre pedig már nagyon vágyom. Nehéz kivárni, amíg lesz friss gyümölcs is!

ManóAnyó írta...

A recept francia eredetű, náluk főleg cseresznyével készül. De szerintem minden gyümölcs illik hozzá. Nekem a pudingszerű állaga jön be nagyon. Én mindenképpen javaslom a kipróbálást, mert még nem hallottam, hogy valakinek ne ízlett volna. Tuti recept. Igaz friss gyümölccsel a legfinomabb.