2009. május 31., vasárnap

VKF XXV - Burgonyás lángos

Néhány nappal ezelőtt még biztos voltam benne, hogy ezt a VKF-et kihagyom. Pedig CukrosKata burgonyás ötlete nagyon jó volt. Csak egyszerűen sem időm, sem ötletem nem volt. És pénteken délután nagyon lángos ehetnékem támadt. Miután elkészítettem a tésztát, akkor nyugodtam meg, hogy mégsem maradok le a 25. VKF-ről. Ez a lángos lesz a VKF ételem, mert hát ebben is van burgonya, bár a lángosról nem feltétlenül ez jut eszébe először az embernek. 

Hozzávalók 10 darabhoz:
50 dkg liszt
25 dkg áttört főtt burgonya
1 csomag szárított élesztő
2 dl tej
1 kiskanál cukor
olaj a sütéshez

A burgonyát apró kockákra vágva, enyhén sós vízben megfőztem, majd leszűrtem és áttörtem. Egy keverőtálban elkevertem az élesztővel összekevert liszttel. A tejet langyosra melegítettem és elkevertem benne a cukrot, majd hozzáöntöttem a liszthez. Félkemény tésztát dagasztottam belőle, majd kb. 2 órát kelesztettem. A megkelt tésztából cipókat formáztam, tálcára téve további 15 percet pihentettem, kelesztettem. Végül a cipócskákat laposra húztam és forró olajban mindkét oldalukat aranysárgára sütöttem.

Ötletadó: Pelle Józsefné összegyűjtött receptjei

4 megjegyzés:

erős ildikó írta...

Ennek nem lehet ellenállni!

ManóAnyó írta...

Finom is volt! :)

duende írta...

Nagyon szeretem! :)

trinity írta...

De milyen finom is a krumplis lángos-most is megenném!