2009. május 23., szombat

Bodzazselé


Elvirágzott az udvarunkon a bodzabokor. De idén nem sok virág maradt elérhető magasságban, nagyon sokat szorgoskodtam bodzaügyben. Több héten keresztül bodzalimonádézgattunk, és elkészült 3 liter nagyon finom bodzaszörp is Duende receptje alapján. Nagyon sok blogban olvastam jobbnál jobb bodzás finomságot, de ami legjobban megfogott az Napmátka bodzazseléje volt. Nem sokat gondolkodtam, hogy elkészítsem-e. És nagyon örülök a receptnek, szerintem fenségesen finom zselé lett belőle. Egyetlen változtatásom, hogy alma nélkül készítettem, így is teljesen jól bezselésedett. Kis üvegekbe töltöttem, remélem nem lesz semmi baja. Az első üveget már meg is ettük, palacsintára kenve nagyon finom volt. A második üvegre mostanában Manócska jár rá, ha észreveszi a hűtőben, nem bírja ki, hogy ne egyen legalább egy falatot belőle :)

Azonban egy kicsit továbbgondoltam a receptet és elkészítettem egy bodzás borzselé változatot is. Ami kimaradt az üvegekből azt pohárba töltöttem és friss eperrel és ananásszal próbáltuk ki. Szerintem ez is nagyon finom lett.

Hozzávalók:
5 dl félédes fehérbor
5 dl víz
10 bodzavirág
3 evőkanál cukor
1 csomag Haas Quittin 3:1 Zselésítő
1 citrom

A bor és víz keverékébe beáztattam a bodzavirágokat és 1 napig hagytam benne állni. Másnap leszűrtem egy edénybe, majd belefacsartam a citrom levét. A zselésítőt beleöntöttem, jól elkevertem és állandó kevergetés mellett felforraltam. A végén belekevertem a cukrot is.


3 megjegyzés:

erős ildikó írta...

De jó ötlet ez a borocskás változat! Nekem a zöld teás is bejött, de jövőre ezt is kipróbálom!!

duende írta...

Annyira jól néz ki, ManóAnyó! Kéne még bodzát elraknom gyorsan, ilyen zselének... Isteni lehet.
Napmátkánál is nagyon gusztákat láttam, szóval tényleg kéne bodzát szednem...

ManóAnyó írta...

A zöld teás és a boros is nagyon finom lett szerintem. Nekem is kéne még gyorsan szedni, mert nagyon fogy minden bodzás nálunk.