2009. május 21., csütörtök

Sonkás zöldborsó

Amikor kb. 1 éve Dolce Vita Firenzei zöldborsója nyomán elkészítettem ezt a gyors vacsorát, nagyon beleszerettem. Azóta is nagyon gyakran készül itthon, bár legtöbbször fagyasztott borsóból, de szerintem abból is éppolyan finom. Amikor tavaly először készítettem, emlékszem Manócskával ültünk a nappali közepén, és fejtettük a borsót. Nagy élmény volt mindkettőnknek. Nekem főleg azért, mert folyamatosan Manócskán volt a szemem, hogy nehogy eszébe jusson valami csínytevés a borsószemekkel, így mondhatni vakon pucoltam :)  Szóval ez igazi manókaja, mert segédkezni tud az elkészítésben is, gyorsan megvan, és nagyon finom.

Hozzávalók:
½ kg tisztított zöldborsó
15 dkg füstölt parasztsonka
3 gerezd fokhagyma
só, bors
petrezselyem

A sonkát apró kockákra vágtam és beledobtam a wokba pirulni. Amikor jól megpirult, rányomtam a zúzott fokhagymát és nagyon rövid ideig, hogy a fokhagyma meg ne égjen, még pirítottam egy kicsit. Következett a zöldborsó, majd a frissen őrölt bors és nagyon kevés só. Az egészet közepes hőfokon kb. 5-6 percet pirítottam, időnként megkeverve. 
Friss, apróra vágott petrezselyemmel tálaltam.


2 megjegyzés:

duende írta...

És most már van friss is hozzá! :) Ma vettem a piacon.
Biztos hogy finom, én nem olyan rég egy olasz borsólevest főztem, abban is van sonka vagy szallonna, és isteni finom! :)

ManóAnyó írta...

A levest is nagyon szeretem, minden jöhet, ami borsó. Ugye jól látom, hogy nem látom még a borsólevest, amit említesz? Pedig nagyon érdekelne, mert tényleg itt a zöldborsószezon!