2009. május 12., kedd

Joghurtos padlizsánsaláta

Ezen a héten úgy döntöttem, hogy megpróbálom felhasználni a felhalmozódott készleteket (főleg mélyhűtő). Ezért valószínűleg újdonságokat nem készítek. remélem ennek okán lesz időm felrakni a jócskán összegyűlt ételfotók receptjeit és nem gyarapítom tovább a gyűjteményt. Ez a padlizsánsaláta is kb 2 hete készült, csak mindig volt valami számomra érdekesebb, ami megelőzte. De most eljött az ő ideje is.
 
Hozzávalók:
2 közepes padlizsán
1 fej lilahagyma
2 dl joghurt
petrezselyem
só, bors
2 evőkanál olaj

A padlizsánokat megpucoltam, apró kockákra vágtam. Az olajat egy wokban felmelegítettem és rádobáltam a padlizsánkockákat. Időnként megrázogatva, keverve néhány perc alatt átsütöttem a padlizsánt. Amíg hűlt a petrezselymet megmostam felaprítottam, a lilahagymát elfeleztem és vékonyan felkarikáztam. A joghurtba belekevertem a sót és frissen őrölt borsot. Egy tálba átkanalaztam a padlizsánt, rászórtam a lilahagymát, petrezselymet és ráöntöttem a joghurtot, majd alaposan összekevertem. Fogyasztás előtt érdemes 1-2 órát hűtőben tárolni, hogy összeérjenek az ízek.
Sült mozzarella szeletekkel tálaltam.


 



2 megjegyzés:

duende írta...

Imádom. :)

erős ildikó írta...

Sosem ettem még joghurtosan padlizsánt. Bár ma más készült e finom zöldségből, azért legközelebb, ha veszek, kipróbálom ezt a kombinációt!