2009. március 2., hétfő

Csicseriborsó pástétom

Nálunk az egész család nagyon szereti az ilyen kenyérre kenhető valamiket. Persze a ház ura jobban szereti, ha valami húst is tartalmaz a pástétom, de nem esik kétségbe akkor sem, ha kimarad belőle a hús, mert megoldja a gondot egy darabka kolbásszal.

 

Hozzávalók: 
15 dkg csicseriborsó 
1 ek pirított szezámmag 
½ dl víz (lehetőleg amiben a csicseriborsó főtt) 
1 evőkanál citromlé 
1/2 fej hagyma 
1 gerezd tört fokhagyma
1 evőkanál mustár
2 evőkanál szőlőmagolaj 

A csicseriborsót előző nap kb. háromszoros mennyiségű vízbe beáztattam (kb. 20 órát ázott). 1 óra alatt puhára főztem. A szezámmagot egy serpenyőben kevés olajon megpirítottam. A pástétom hozzávalóit turmixgépbe öntöttem és összeturmixoltam. Ha szükséges néhány kanál vízzel tovább hígíthatjuk.
Friss kenyérre vagy pirítósra kenve nagyon finom csemege.






 

Nincsenek megjegyzések: