2009. március 27., péntek

Kölessel rakott kelkáposzta

Reggel nézegettem újságokban, hogy mi jót főzzek ma ebédre. Eredetileg csirkemellből terveztem valamit, de megpillantottam ezt a rakott kelkáposzta receptet és eszembe jutott, hogy van kisebb fej kelkáposztám, amit már jó lenne elhasználni. Így a hús ment a mélyhűtőbe, mi meg nagyon finomat ebédeltünk.

Hozzávalók:
1 kisebb fej kelkáposzta
25 dkg köles
10 dkg füstölt sajt
10 dkg márvány sajt
3 dl tejföl
2 tojás
2 gerezd fokhagyma
1 csokor snidling
só, bors
1 leveskocka

A kölest egy evőkanál olajon megpirítottam, felöntöttem annyi vízzel, amennyi bőven ellepte, beledobtam a leveskockát. Kb. 10 percet főztem, majd letakarva további 20 percet hagytam puhulni. A kelkáposztát leveleire szedtem, egyenként jól megmostam. A vízforralóban vizet melegítettem és a forró vízzel leforráztam a leveleket. A sajtokat vékony szeletekre vágtam. A tejfölt kikevertem a tojásokkal, sóztam, borsoztam és beletépkedtem a snidlinget. Kivajaztam egy tűzálló tálat, az aljára terítettem egy sor kelkáposztát, következett a köles, a sajtok végül a fűszeres tejföl. Ezt még egyszer megismételtem. Befedtem kelkáposzta levelekkel és a tetejére sajtot raktam, majd a maradék tejföllel leöntöttem. 180 fokra előmelegített sütőben 30 percet sütöttem. 

Ötletadó: Fakanál - 2008 december

3 megjegyzés:

erős ildikó írta...

Imádjuk a rakott zöldségeket! Kölessel még nem próbáltam, de biztosan kitűnő.

ManóAnyó írta...

Én is most próbáltam előszőr kölessel, de ezentúl lecserélem a rizst kölesre, mert szerintem sokkal finomabb.

Livi írta...

Remek recept, most készült él és nagyon finom! Amúgy is szeretem a kölest, de ilyen formában még finomabb :)