2009. március 12., csütörtök

Sütőtökös kifli

Idén előrelátóbb voltam sütőtök ügyben, és vettem néhányat az utolsókból, mielőtt megint sütőtök nélkül maradok. De mostanában inkább sütőtökös ételekhez használom, mint simán megsütve. Ebből a kisebb darabból is több étel készült, most a kifli receptet rakom fel, a többi recept később következik, amint időm megengedi.


Hozzávalók 24 darabhoz:
40 dkg liszt
20 dkg sütőtök
5 dkg juhtúró
1 csomag szárított élesztő
1 kávéskanál cukor
1 dl víz

1 tojás

A sütőtököt megpucoltam, kockákra vágtam, és elektromos párolóban megpároltam. A juhtúrót a liszttel szétmorzsoltam, majd hozzáadtam a sütőtököt. Beleszórtam az élesztőt, a cukrot és egy csipet sót. Mivel a sütőtök párolás után nagyon vizes volt, a vizet óvatosan adagoltam gyúrás közben, míg rugalmas tésztát nem kaptam. 2 órát kelesztettem meleg helyen, majd átgyúrtam és három cipóra szedtem a tésztát. A cipókat kör alakúra nyújtottam és mindegyiket 8 szeletre vágtam. A szeleteket feltekertem, sütőlappal bélelt tepsire helyeztem. A tetejüket bekentem a felvert tojással, majd hagytam még fél órát pihenni. 180 fokra előmelegített sütőben 15 perc alatt aranybarnára sütöttem a kifliket.

Ötletadó: W. Ungváry Renáta – A kismama babakonyhája

Nincsenek megjegyzések: