2009. március 24., kedd

Narancsos "tejbegríz"

Tegnap a csúnya szeles időben délután, amíg Manócska aludt, valami gyorsan elkészíthető finomságra vágytam. Manócskám nincs különösebben oda a tejbepapiért, de a narancsot és általában a gyümölcsöket nagyon szereti, ezért találtam jó ötletnek elkészíteni ezt a tej helyett narancslében főtt grízt. Amikor kész lett megkóstoltam, és nem is bírtam ki, hogy ne egyem meg a saját adagom, olyan finom volt. Örömmel újságoltam Manócskának, amikor felébredt, hogy főztem neki finomat, de ránézett és még csak megkóstolni sem volt hajlandó. Hát így jártam...

Hozzávalók 3 adaghoz: 
15 dkg búzadara
5 narancs 
1 evőkanál cukor

A narancsok levét kicsavartam, a léhez hozzáadtam a facsarás közben összegyűlt gyümölcshúst is, így kb. ½ liter narancslevet kaptam. A narancslevet egy edényben melegíteni kezdtem (közepes fokozaton), majd amikor langyos volt hozzáadtam folyamatosan kevergetve a grízt, hogy ne csomósodjon. Folyamatosan kevergetve sűrűsödésig főztem, a végén hozzákevertem a cukrot.


Ötletadó: http://fozzunkolaszul.blogspot.com/2007/02/citromos-grzpuding-mentval.html

2 megjegyzés:

erős ildikó írta...

Milyen jó ötlet! Várólistára vettem ezt a receptet is, köszi!

ManóAnyó írta...

Szerintem érdemes kipróbálni, akár gyors desszertként is, ha beesik valaki vendég.