2009. március 13., péntek

Téli rakott zöldségtál

Amikor egytálételt készítek nagyritkán, mindig rájövök, hogy ez milyen praktikus étel, és elhatározom, hogy ezentúl gyakrabban kerül terítékre, de valahogy sosem jut eszembe, amikor azon töprengek, hogy mi legyen a vacsora. Pedig lenne miből válogatni, mert nemrég jó sok recept gyűlt öszze Zsuzsa jóvoltából (Mindent bele 1. rész, Mindent bele 2. rész, Mindent bele 3. rész, Mindent bele 4. rész). Ezek közül nagyon sok felkerült a kipróbálandók listájára nálam, egyszer biztos el is készülnek majd.

Hozzávalók:
½ kg krumpli
½ kg sütőtök
½ kg kelbimbó
4 dl natúr joghurt
1 fej lilahagyma
1 kávéskanál curry
5 szelet bacon


A zöldségeket megpucoltam, megmostam, a krumplit és a sütőtököt felkockáztam. Elektromos párolóba pakoltam, külön emeletre a három féle zöldséget, majd 30 perc alatt megpároltam.
A hagymát megpucoltam, felaprítottam. A joghurthoz hozzákevertem a hagymát, a curryt és enyhén megsóztam. 
Egy tűzálló tálba felváltva leraktam a krumplit, kelbimbót, sütőtököt. A tetejére öntöttem a joghurtot, és a bacon szeletekkel letakartam.
200 fokra előmelegített sütőben 20 percet sütöttem.

Ötletadó: W. Ungváry Renáta – A kismama babakonyhája



2 megjegyzés:

erős ildikó írta...

Nagyon guszta és ötletes, szeretjük az ilyen összesütött ételeket!

ManóAnyó írta...

Ma tudatosult bennem, hogy tavasz van, lekéstem a télinek nevezhető ételekkel. Múlt héten, amikor készítettem még annyira téli hangulatom volt :)