2009. március 14., szombat

Sajttorta

Tegnap vacsorára készítettem ezt a nagyon egyszerű és nagyon finom sajttortát. Nagy sikere volt még Manócska is szívesen falatozott belőle. A Nők Lapja Konyhában találtam a kiinduló receptet, de sokadszorra rá kellett jönnöm, hogy az én tűzhelyem gyorsabban süt, mint általában a receptekben megadott időpontok. Most sem voltam elég figyelmes és a teteje kicsit jobban megbarnult a kelleténél, de szerencsére időben észrevettem, és kivettem. Én az eredeti receptet feltuningoltam egy kis angolszalonnával és póréhagymával.

Hozzávalók:
20 dkg ementáli sajt
10 dkg füstölt angolszalonna
1 póréhagyma
2 dl tej
1 dl tejszín
3 tojás
5 dkg vaj
1 evőkanál liszt
3 evőkanál fagyasztott snidling
3 evőkanál fagyasztott bazsalikom


A sajtot megreszeltem. Az angolszalonnát felkockáztam és egy serpenyőben megpirítottam. A vajat a mikróban megolvasztottam. Az olvasztott vajhoz hozzákevertem a lisztet, az enyhén felvert tojásokat, a tejet, a tejszínt. Mivel az angolszalonna elég sós nagyon kevés sót raktam csak hozzá. A végén a folyékony masszához hozzákevertem a zöldfűszereket, az angolszalonnát, a karikákra vágott póréhagymát, és legvégül a reszelt sajtot. Kivajazott tűzálló tálba öntöttem. 180 fokra előmelegített sütőben 30 percet sütöttem.


Nincsenek megjegyzések: