2009. március 2., hétfő

Vitamin zsömle

Pont egy hete, hétfőn sütöttem ezeket az apró kis zsömléket, amikor olyan nagyon havazott és semmi kedvem nem volt elmászni a boltba kenyérért. Inkább az ablakból nézegettük a nagy hópelyheket Manócskával, miközben vártuk, hogy megkeljen, illetve megsüljön a zsömle.  És amint ehető hőmérsékletűre kihűlt azonnal nekiláttunk falatozni, annak ellenére, hogy tudom melegen nem lenne szabad (sokat) enni belőle. De hát olyan finom volt...

Hozzávalók: 
5 dl tej 
5 dkg élesztő
1 kiskanál só
2 evőkanál méz
2 közepes sárgarépa
1 dl zabkorpa
3 dl zabpehelyliszt
8-9 dl finomliszt
2 dl zabpehely
5 dkg vaj
 
A sárgarépákat lereszeltem. A tejet meglangyosítottam és az élesztőt belemorzsoltam. Hozzáadtam a mézet meg a reszelt sárgarépát, megsóztam, majd a zabkorpával, a kétféle liszttel meg a zabpehellyel 5-6 percet dagasztottam. A végefelé az olvasztott vajat is beledolgoztam. Letakarva langyos helyen kb. 35-40 percig kelesztettem (a tészta kicsit ragacsos). Amikor megkelt jól belisztezett lapon rudakat sodortam belőle, majd kb. 30 egyenlő részre osztottam. Mindegyiket finomat átgyúrtam, közben zsemle alakúra formáltam. Sütőpapírral bélelt tepsire pakoltam, vizes ecsettel lekentem, majd langyos helyen kb. 45 percig kelesztettem még. 200 fokra előmelegített sütőben 15 percig sütöttem.
Sütés előtt a tetejére szezámmagot is szórhatunk.

Ötletadó: Hargitai György - Pehelykönnyű finomságok

1 megjegyzés:

Palócprovence írta...

Játékba hívlak:
palocprovence.blogspot.com/2009/03/ismet-egy-jatek.html
:))