2009. március 10., kedd

Nőnapi krémes

A krémes volt azon sütemények egyike, amire azt mondtam mindig, hogy én ezt biztos nem készítem el otthon. Annak ellenére, hogy nagyon szeretjük. De ugye soha ne mondd, hogy soha... Történt ugyanis, hogy én is megvettem a Nők Lapja Konyha márciusi számát, és már első átlapozásra feltűnt a "Hogyan készítsünk házi krémest?" kérdés. Otthon még szemezgettem vele egy napig, azután vasárnap, ha már nőnap, akkor legyen valami "extra" alapon, el is készítettem. Tojásfehérje hab helyett tejszínhabot használtam, lehet, hogy ennek a következménye, de nem lett igazi az állaga. De az íze az annál inkább...

 

Hozzávalók:
mirelit leveles tészta
6 dl tej
1 vaníliarúd
4 db tojássárgája
2 csomag vaníliás pudingpor
18 dkg cukor
2 evőkanál liszt
4 dl tejszín
2 csomag habfixáló

A leveles tésztából nem használtam fel a teljes félkilós csomagot, csak nagyjából a kétharmadát. Nyújtottam belőle két darab jó vékony, kb. 20x30 cm-es darabot. Külön kisütöttem őket szilikonlappal bélelt tepsiben, 200 fokra előmelegített sütőben 15-15 perc alatt. Az egyiket belehelyeztem egy tepsibe, a másikat 12 egyenlő részre szeleteltem egy fűrészfogú késsel.
A krémhez 4 dl tejet a vaníliarúd kikapart belsejével felforraltam. A tojások sárgáját a pudingporral, a liszttel, a cukor felével, a maradék 2 dl tejjel simára kevertem. Az egészet óvatosan hozzáöntöttem a felforralt tejhez, és alacsony hőfokon addig kevergettem, amíg sűrű krémet nem kaptam. A tejszínt kemény habbá vertem a habfixáló és a maradék cukor segítségével, majd óvatosan hozzákevertem a krémhez. A tejszínhabos krémet a tésztalappal bélelt tepsibe öntöttem, majd a felvágott lapot a tetejére helyeztem.
Hűtőben min. 3 órát hűtsük, ha nem vagyunk túl türelmetlenek. 

Ötletadó: Nők Lapja Konyha 2009 március

Nincsenek megjegyzések: